Wednesday, September 6, 2017

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΔΑΝΙΗΛ ΑΕΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΜΕ ΟΡΘΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ


ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΔΑΝΙΗΛ ΑΕΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΜΕ ΟΡΘΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Το άρθρο του π. Δανιήλ Αεράκη, που παραθέτουμε στη συνέχεια, λέγει πολλές αλήθειες αλλά αναφέρει και ορισμένα σημεία που δεν ευσταθούν.

Ας αρχίσουμε από τις ορθές θέσεις που καταγράφει ο π. Δανιήλ με το άρθρο του.

1.) Αποτείχιση (τουτέστιν διακοπή του μνημοσύνου) επιτρέπεται ΜΟΝΟΝ εφόσον ο οικείος επίσκοπος κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση επ’ εκκλησίαις.

2.) Άρα οι αποτειχίσεις που έγιναν στη Μητρόπολη Φλωρίνης δεν είναι σύννομες με τον ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου, επειδή ο Σεβ. Φλωρίνης δεν μπορεί να κατηγορηθεί για κανένα λόγο ως αιρετικός.

3.) Το ίδιο ισχύει -ασφαλώς- και για τις αποτειχίσεις που έγιναν στη Μητρόπολη Κεφαλληνίας και στη Μητρόπολη Ακαρνανίας. Το ίδιο αντικανονικές θα είναι και οι αποτειχίσεις που ίσως γίνουν στη Μητρόπολη Πειραιώς. Ο λόγος; Κανένας από τους πιο πάνω Μητροπολίτες δεν κήρυξε γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη ή άλλη αίρεση.

4.) Όσοι αποτειχίστηκαν δεν νομιμοποιούνται να καταργούν τους κανόνες της Εκκλησίας. Δεν είναι λ.χ. επιτρεπτό να λειτουργούν σε άλλη Μητρόπολη χωρίς την άδεια του τοπικού επισκόπου και ασφαλώς δεν νομιμοποιούνται να λειτουργούν με καθαιρεμένο κληρικό.

5.) Δίκαιο έχει ο π. Δανιήλ, επίσης, όταν επισημαίνει ότι ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου είναι δυνητικός και όχι υποχρεωτικός. Όσοι πρεσβεύουν την πλάνη ότι είναι υποχρεωτικός αποδεικνύουν ότι δεν κατανοούν ότι αυτή αύτη η ουσία του Κανόνα είναι ο δυνητικός χαρακτήρας του. Επί αυτού επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε σύντομα και να εξηγήσουμε αναλυτικά τι εννοούμε.

6.) Οι πιο πάνω είναι οι ορθές διαπιστώσεις του π. Δανιήλ. Δυστυχώς το άρθρο του περιέχει και πολύ προβληματικά σημεία:

Γράφει συγκεκριμένα: 

“Καί, ἐν πάσῃ περιπτώσει, οἱ ναοί καί τά μοναστήρια δέν ἀποτελοῦν ἰδιοκτησία κανενός. Ὅσοι μόνοι τους «ἐξεκλάσθησαν» (Ρωμ. ια' 17-20) ἀπό τό δένδρο τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας καί ἔφυγαν μέ τή μορφή εἴτε ἀποτειχίσεως, εἴτε σχίσματος, δέν «κουβαλοῦν» μαζί τους τό ναό τους ἤ τό μοναστήρι τους!”

Εδώ ο π. Δανιήλ τα έκανε κυριολεκτικά θάλασσα. Η αποτείχιση από αιρετίζοντα επίσκοπο δεν είναι έξοδος από την Εκκλησία, αλλά απολύτως νόμιμο κανονικό δικαίωμα των πιστών αν φυσικά ο οικείος επίσκοπος κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση.

Άρα οι αιρετίζοντες επίσκοποι κακώς εκδιώκουν τους αποτειχισμένους, από τους ναούς και τα μοναστήρια τους, επειδή ο ΙΕ΄ Κανόνας επιβάλλει να επαινούνται και όχι να διώκονται οι αποτειχισμένοι.

Αν επί παραδείγματι γίνει -και μακάρι να γίνει- αποτείχιση από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, από τον Σεβ. Μεσσηνίας, από τον Σεβ. Δημητριάδος, από τον Πατριάρχη Ρουμανίας ή από οιονδήποτε άλλο συνειδητό οικουμενιστή επίσκοπο, που ενστερνίζεται ανεπιφύλακτα τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, τότε καλή και ευλογημένη είναι η αποτείχιση και όσοι αποτειχίζονται πρέπει να επαινούνται και όχι να εκδιώκονται από τα μοναστήρια και τους ναούς τους.

Ο π. Δανιήλ δημοσίευσε και δεύτερο άρθρο για τις αποτειχίσεις που θα σχολιάσουμε -συν Θεώ- αύριο στο οποίο διατυπώνει -δυστυχώς- με μεγαλύτερη ενάργεια ακόμη πιο προβληματικές θέσεις για την αποτείχιση.

Παραθέτουμε στη συνέχεια το άρθρο του π. Δανιήλ Αεράκη που μας έδωσε αφορμή για να γράψουμε το πιο πάνω σχόλιο.

*****



ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΑ

Του Πανοσ. Αρχιμανδρίτη Δανιήλ Ἀεράκη
=====

Ὁ πρεσβύτερος, πνευματικό του προϊστάμενο ἔχει τόν ἐπίσκοπό του. Ἄν, λοιπόν, ὁ ἐπίσκοπός του κηρύττη «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» (δημόσια δηλαδή) αἵρεσι, τότε ἔχει δυνατότητα (ὄχι ὑποχρέωσι) νά διακόψη τό μνημόσυνό του.

Ρωτᾶμε εὐθέως: Ὁ εὐλαβής καί σεμνός καί σεβάσμιος Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Θεόκλητος, κήρυξε καμμία αἵρεσι; Ὅλοι, καί οἱ φανατικότεροι ἀκόμα, ἀπαντοῦν «Όχι! Εἶναι ὀρθοδοξότατος»! Τότε γιατί τρεῖς-τέσσερις ρασοφόροι κλειδώνουν τίς πόρτες ναῶν καί μονῶν, προκειμένου νά μή λειτουργήση ὁ σεβάσμιος ἐπίσκοπός τους ἤ ὁ νόμιμος ἐκπρόσωπός του;

Ζῆλο ἄς ἔχουν γιά τήν Ὀρθόδοξο πίστι. Τήν διαφωνία τους ἐναντίον οἰκουμενιστικῶν ἐνεργειῶν ἄς τή διατυπώνουν. Ἀλλ’ ἄς μή μονοπωλοῦν τό ζῆλο. Καί πρό παντός ἄς μήν προκαλοῦν σάλο στούς πιστούς καί γίνωνται ἀκούσια ἤ ἐκούσια αἴτιοι σχίσματος. 

Ἄς ἀκούσουν τί λέει σχετικά ὁ ἱερός Χρυσόστομος:
«Ἔργον τοῦ διαβόλου τό διασπᾶν ἡμᾶς ἀπ’ ἀλλήλων· καί σφόδρα ἐσπούδακεν ἀνελεῖν τήν ἀγάπην, ἵνα ἐκκόψῃ τῆς διορθώσεως τήν ὁδόν καί κατάσχῃ ἐκείνον μέν οὖν ἐν πλάνῃ, σέ δέ ἐν ἀπεχθείᾳ, εἴθ᾽ οὕτως ἀποτειχίσῃ τῆς ἐκείνου σωτηρίας τήν ὁδόν» (Ε.Π.Ε. 18α, 402).

Μετάφρασις: "Ἔργο τοῦ διαβόλου εἶναι νά μᾶς διασπᾶ ἀπό τούς αδελφούς μας. Μέ πολύ ζῆλο προσπαθεῖ νά ἐξαλείψη τήν ἀγάπη, γιά νά καταστρέψη τό δρόμο τῆς διορθώσεως καί νά κυριεύση, ἐκεῖνον μέν μέ τήν πλάνη, ἐσένα δέ μέ τήν ἔχθρα, καί ἔτσι νά βγάλη τούς πιστούς ἀπό τό δρόμο τῆς σωτηρίας τοῦ Χριστοῦ."

Εἶναι ζῆλος Ὀρθοδοξίας τό νά εἰσπηδοῦν κληρικοί ἄλλων Μητροπόλεων καί χωρίς τήν εὐλογία τοῦ οἰκείου ἐπισκόπου νά λειτουργοῦν; Εἶναι ζῆλος Ὀρθοδοξίας τό νά συλλειτουργοῦν μέ τόν ὁποιονδήποτε καί νά ἀγνοοῦν παντελῶς τόν πατέρα τους, τόν ἐπίσκοπό τους;

Καί, ἐν πάσῃ περιπτώσει, οἱ ναοί καί τά μοναστήρια δέν ἀποτελοῦν ἰδιοκτησία κανενός. Ὅσοι μόνοι τους «ἐξεκλάσθησαν» (Ρωμ. ια' 17-20) ἀπό τό δένδρο τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας καί ἔφυγαν μέ τή μορφή εἴτε ἀποτειχίσεως, εἴτε σχίσματος, δέν «κουβαλοῦν» μαζί τους τό ναό τους ἤ τό μοναστήρι τους!

Τά ὅσα σημειώνουμε ἐδῶ, ἀφοροῦν καί σέ περιστατικά ἄλλων Μητροπόλεων, περιστατικά «ἀποτειχίσεως» ἤ σχισματικῶν τάσεων. Ἀναφερθήκαμε ὅμως ἰδιαίτερα στή Φλώρινα, διότι ὁ ἐκεῖ ἐπίσκοπος ἐργάζεται ἱεραποστολικά στήν περιοχή ἀπό τό 1967 καί προσπαθεῖ νά εἶναι «φῶς τοῦ κόσμου».


Θά τολμοῦσαν ἆραγε οἱ «σχίζοντες τήν Ἐκκλησίαν» νά συμπεριφερθοῦν ἔτσι καί στόν μακαριστό Φλωρίνης Αὐγουστῖνο; Θά τόν περιφρονοῦσαν ἔτσι; Θά ἀγνοοῦσαν τήν ἐπισκοπική του παρουσία; Εὐχόμαστε νά φωτισθοῦν καί νά ἐπανέλθουν στήν κανονική τάξι, ἀκόμα καί διαφωνοῦντες. Ἡ διαφωνία δέν πρέπει νά καταλήγη σέ ΣΧΙΣΜΑ.

6 comments:


  1. Kύριε Τελεβάντο, σχολιάζετε ένα κείμενο του π. Δανιήλ Αεράκη Ας σχολιάσουμε και εμείς ένα κείμενο του Αεριντζή Αεράκη που δημοσίευσε ο Ορθόδοξος Τύπος στο φύλλο που είχε πρωτοσέλιδο ΄΄Είμαστε εναντίον των αποτειχίσεων ΄΄ προφανώς προς ενίσχυση αυτού του πρωτοσέλιδου :

    ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ Του Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη
    Αφορμές σκανδαλισμού δίνονται από τους λεγομένους οικουμενιστές .Πολλοί μάλιστα είδαν επικίνδυνα βήματα στην λεγόμενη ΄ Μεγάλη και Αγία Σύνοδο ΄΄ στην Κρήτη τόν παρελθόντα Ιούνιο .
    Στο φυλλάδιο ΄΄ προς ΤΟΝ Λαό ΄΄ της Συνόδου της εκκλησίας μας τονίζεται η ενότητα της ορθοδόξου Εκκλησίας :
    ΄΄ Η Ορθόδοξη Εκκλησία εκφράζει την ενότητα και την καθολικότητα της διά των ιερών Μυστηρίων ….. Αξίζει να σημειωθεί , ότι η Αγία Σύνοδος δεν αναφέρθηκε μόνο στο κύρος των γνωστών Οικουμεινκών Συνόδων , αλλά σε αυτήν για πρώτη φορά αναγνωρίστηκαν ως Σύνοδοι ΄΄ καθολικού κύρους ΄΄ δηλαδή ως Οικουμενικές η Σύνοδος επί Μεγ. Φωτίου , οι επί αγίου Γρηγορίου Παλαμά , και οι εν Κωνσταντινουπόλει για την αποκήρυξη της Συνόδου της Φλωρεντίας ,των προτεσταντικών δοξασιών και του ενθοφυλετισμού ως εκκλησιολογικής αιρέσεως ΄΄
    Βέβαια υπάρχουν πολλοί , οι οποίοι στην Σύνοδο Της Κρήτης βλέπουν ΜΟΝΟ προδοσίες της Ορθοδόξου πίστεως ! Δικαίωμα να διαφωνέι έχει ο οποιοσδήποτε Εκείνο που δεν χωρά είναι ο φανατισμός , ο εκτός ορίων ζηλωτισμός , η απόσχισις από το σώμα της Εκκλησίας Το ΄΄ διαφωνώ ΄΄ με οικουμενιστικές ενέργειες π. χ. του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως , δεν σημαίνει και ΄΄ αποκόπτομαι ΄΄ από το σώμα της Εκκλησίας !
    Τά σχίσματα είναι δυσίατες πνευματικές ασθένειες

    ReplyDelete

  2. Τώρα τελευταία μερικοί κληρικοί , αντί γά την λέξη ΄΄΄σχίσμα ΄΄ χρησιμοποιούν και τις λέξεις ΄΄ αποτείχισις΄΄ , ΄΄διακοπή μνημοσύνου ΄΄ , ΄΄ακοινωνησία ΄΄ Και στηρίζουν τις ενέργειές τους όλοι σε ένα κανόνα , στον ιε’ της Πρωτοδευτέρας Συνοδου
    Αλλ’ ο κανόνας αυτός δεν είναι υποχρεωτικός Είναι Δυνητικός Δίνει το δικαίωμα δηλαδή να διακόπτει κάποιος το μνημόσυνο του επισκόπου , στον οποίον ανήκει , εφ’όσον ο επίσκοπος κηρύττει ΄΄ γυμνή τη κεφαλή ΄΄ αίρεσιν Και γεννάται το ερώτημα : Ο σεβασμιώτατος π. χ. Φλωρίνης κ. Θεόκλητος κήρυξε καμμία αίρεσι , και δή ΄΄γυμνή την κεφαλή ΄΄ δηλαδή προκλητικά ; Ολοι μιλάνε για την ορθή πίστι και τον προσεκτικό του βίο ! Γιατί λοιπόν να αποκοπούν κληρικοί , που ανήκουν στην επισκοπή του ;
    Δικαιολογούν οι αποσχιζόμενοι την πράξη τους : ΄΄ Αν ο επίσκοπος μνημονεύει τον Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο είναι ….. αιρετικός , όπως εκείνος !΄΄ Κατά πρώτον ο επίσκοπος ( αν ακούει από τον Πατριάρχη εγωσμένη αίρεση ), μόνο αυτός έχει δικαίωμα ( όχι υποχρέωση ) να διακόψει το μνημόσυνό του Το δικαίωμα αυτό δεν το έχει πρεσβύτερος , που ανήκει σε άλλον επίσκοπο , εγνωσμε΄νης μάλιστα πίστεως και αρετής
    Ποιος άλλος έγραψε προς Πατριάρχη Κων/πόλεως περισσότερα από τον μακαριστό π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο ; Και όμως ουδέποτε συνέστησε διακοπή μνημοσύνου , δηλαδή διακοπή κοινωνίας με επίσκοπο ! Στο βιβλίο του ΄΄ Τά δύο άκρα ΄΄ καυτηριάζει επικίνδυνα οικουμενιστικά βήματα , αλλά και διαφωνεί με αποσχιστικές ενέργειες εξ αιτίας οικουμενιστικών βημάτων
    Ούτε σκανδαλίζουμε με οικουμενιστικές ενέργειες , ούτε ενεργούμε κατά το δοκούν Διαφωνούμε και με΄ τά δύο άκρα !

    ReplyDelete

  3. Και εμείς διαφωνούμε με τους εξυπνακισμούς ΄΄ και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ΄΄ και μάλιστα αυτό να το φορτώνουμε στον μακαριστό γέροντα π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο που τον λόγο του διέκρινε η σαφήνεια και η ακεραιότητα Το ΄΄ δυνητικό ΄΄ του 15ου Κανόνος δεν σημαίνει και ΄΄απαγορευτικό ΄΄ όπως το παρουσιάζει ο εν λόγω πατήρ υπο την αεριντζίδική του εκδοχή Δεν το καταλαβαίνουμε τι σημαίνει ΄΄ κάποιοι βλέπουν στην Σύνοδο της Κρήτης ΜΟΝΟ προδοσίες της πίστης ΄΄ ; Νομίζω ότι στο ιστολόγιο του Τελεβάντου περιττεύει να ασχοληθούμε με αυτό το φρούτο Ας παμε για χάρη συντομίας σε άλλο επιδόρπιο : Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος ουδέποτε συνέστησε διακοπή μνημοσύνου : Αυτό το χονδροειδέστατο ψέμα δεν είναι απλώς επιδόρπιο ,αλλά καυτή κουρκούτη Και ποιος συνέταξε την απολογία του Ελευθερουπόλεως αεριντζή που φούσκωσες τά πανιά σου και έρχεσαι στον οικουμενιστή Δημητριάδος και δέχεσαι προσφωνήσεις και φιλοξενίες και εγμώμια και μας τρύπησες τά αυτιά με τις κορώνες σου ; Ο 15Ος Κανόνας επαινεί και εξαίρει την διακοπή μνημοσύνου σε περίπτωση εγνωσμένης αίρεσης Ο αεριντζής Αεράκης για την διακοπή μνημοσύνου στην σημερινή κατακλυσμιαία κυριαρχία της αιρέσεως δεν βρήκε να πεί ένα καλό λόγο , παρά την ταυτίζει με το ΄΄σχίσμα ΄΄ την ΄΄ απόσχιση ΄΄ τον ΄΄ ζηλωτισμό ΄΄ με την παραφθορά που έχει υποστή η λέξη Πείτε επί τέλους μια αλήθεια , ότι τά ΄΄ δύο άκρα ΄΄ του π. Επιφανίου αφορούν τον διάλογο του μακαριστού ομολογητού γέροντα με έναν μοναχό που είχε προσχωρήσει στο σχίσμα των παλαιοημερολογιτών και δεν αφορούν την αποτείχιση και διακοπή μνημοσύνου την οποία στήριξε με κάθε προθυμία και θεολογικώς διασαφήνισε Είναι τιμή για τους σημερινούς πατέρες που ακολουθούν την παράδοση του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου και των τριών επισκόπων που ομολόγησαν την ορθοδοξία με το ΙεροΚανονικό δικαίωμα της αποτείχισης Δεν τολμάς με τιμιότητα και ευθύτητα να τά βάλεις με τον π. Επιφάνιο και καταφεύγεις σε λόγια του αέρα διαστρέφοντας τά λόγια του αγνού εργάτη της θεολογίας Κοιτάξτε όλοι οι εξυπνάκηδες και με τον χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ , πότε θα πνεύσει ούριος άνεμος προς οικουμενιστές πλευρά , όπου είναι η καρδιά σας και αφήστε τά θεολογικά για τά οποία είστε πολλοί νάνοι

    ReplyDelete
  4. Κύριε Τελεβάντο όλες οι επιστήμες και οι τέχνες είναι από τον Θεό Δεν ήρθε η επιστήμη της θεολογίας για να καταργήσει τις άλλες επιστήμες και δή τά μαθηματικά Στην προκειμένη περίπτωση δεν βγαίνουν τα νούμερα Δεν είναι το θέμα θεολογικό , είναι απλά μαθηματικό Δεν ξέρω σε πόσα τετράγωνα πρέπει να αναχθούν οι 70 της Ιεράς Συνόδου και σε πόσα άπειρα πρέπει να αναγάγουμε την μονάδα και πόσα γεωμετρικά θεωρήματα πρέπει να διατυπώσουμε , ούτε οι μαθητές του Πυθαγόρα να είμασταν , για να μπορέσουμε να συμβιβάσουμε τα νούμερα που με τίποτα δεν βγαίνουν Αν υποθέσουμε ότι οικουμενιστές είναι ο Δημητριάδος , Μεσσηνίας και ο Σύρου τοτε πώς γίνεται η εκκλησία της Ελλάδος να έχει επικυρώσει δια΄ της σιωπής την Σύνοδο της Κρήτης , να έχει εκδώσει το μήνυμα ΄΄ προς τον λαό ΄΄ να λειτουργεί στον Βόλο η αιρετική οικουμενιστική ακαδημία , η αίρεση να προελαύνει ακάθεκτη χωρίς καμμία αντίσταση , οι οικουμενιστές να προάγονται , οι ίδιοι οι προαναφερθέντες οικουμενιστές να μένουν ατιμώρητοι και όχι μόνον να μένουν ατιμώρητοι , αλλά να επίκειται τιμωρία των ορθοδοξων ; Πώς γίνεται μέσω της συνόδου της Κρήτης να έχουμε επικυρώσει τά κείμενα του Π.Σ.Ε. που αναγνωρίζουν εκκλησιαστικότητα εκτός εκκλησίας ; Το καλοκάγαθο χαμογελαστό γεροντάκι που εικονίζετε δεν μου λέει τίποτα αν μάλιστα υποδέχτηκε με τιμές τον οικουμενικό σκανδαλοποιό και μοίρασε το κείμενο ΄΄ προς τον Λαό ΄΄ όπως του καταμαρτυρούνε οι Φλωρινιώτες Η σιωπή των αμνών δεν είναι για την εκκλησια ,αλλά καταδικάζεται ως το τρίτο είδος αθεΐας

    ReplyDelete
  5. ΄΄Τά δύο άκρα΄΄ του π. Επιφανίου δέν σημαίνουν ένα πνέυμα καί με΄ τον χωροφύλαξ και μέ τον αστυφύλαξ , ούτε ένα πνεύμα μεσοβέζικο , ούτε ένα λόγο στρογγυλό χωρίς γωνίες δηλαδή ένα λόγο ανούσιο ,ανάλατο , διπλωματικό
    Κάποτε ο Χριστόδουλος ως Δημητριάδος συζητούσε μέ το συμβούλιο ενός ναού και το θέμα ήταν ένας τοιχος, άν θα έπρεπε να κτισουν έναν τοιχο και πώς Καποιοι από το συμβούλιο έλεγαν να κτίσουν τον τοιχο και κάποιοι έλεγαν να μήν τον κτίσουν Απευθυνόμενος ο Χριστόδουλος προς τον ιερέα του ναού , πού ως άνθρωπος είχε ένα προφίλ αγαπητό , που δέν χάλαγε καρδιές , εσύ πάτερ του λέει τί λές ; Νά βρούμε, του απαντά, μία μέση λύση ! Δηλαδή τον ρωτά ποιά είναι η μέση λύση , να κτίσουμε τον τοίχο μέχρι την μέση ή αφού τον κτίσουμε ύστερα να τον γκρεμίσουμε ;
    Στο τέλος καταντάμε και φαιδροί άν επιχειρούμε να αποδώσουμε στον γίγαντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο ένα τετοιο πνεύμα και μία τέτοια ερμηνεία και διγλωσσία στο έργο του ΄΄ τά δύο άκρα ΄΄
    Αυτά είναι απλώς λόγια του αέρα !

    ReplyDelete
  6. Ευχαριστώ θερμά, κυρία Λωρίτου, που θέσατε υπόψη μας το άρθρο του π. Δανιήλ στον "Ορθόδοξο Τύπο".

    Δεν το είχα υπόψη μου. Θα το σχολιάσω με τη σειρά μου αφού δημοσιεύσω πρώτα τα δικά σας σχόλια.

    Στο μεταξύ απόψε δική μου ώρα- θα αναρτήσω σχόλιο για ενα δεύτερο άρθρο του π. Δανιήλγια τις αποτειχίσεις που είναι πολύ χειρότερο από αυτό που παραθέτω με την παρούσα ανάρτηση.

    ReplyDelete